Hyvän mielen lautanen

Kyläyhdistyksellä on ollut vuodesta 2004 alkaen perinne jakaa vuosittain ”Hyvän mielen lautanen” joulujuhlassa. Perinne sai alkunsa Veli-Matti Valkeajärven aloitteesta ja ensimmäisinä vuosina lautanen luovutettiin koululaiselle jolla oli kyky levittää ympärilleen hyvää mieltä toiminnallaan ja käytöksellään. Kun Alhojärven koulu lakkautettiin 2011 päätettiin valintakriteereitä laajentaa koskemaan kylän kaikkia nuoria ja nyt keväällä 2022 päätettiin jälleen valintakriteereitä muuttaa koskemaan kaikkia kylän asukkaita. Lautanen jaetaan jatkossa vuosittain siis yhdelle kylän asukkaalle jolla on kyky levittää ympärilleen hyvää mieltä toiminnallaan ja käytöksellään.

Nyt kaikilla kyläläisillä on mahdollisuus ehdottaa kuka kyläläinen ansaitsisi lautasen kuluvana vuonna. Kyläyhdistyksen hallitus päättää syksyn kokouksessa kuka kyläläinen saa kiertopalkinnon. Hyvän mielen lautanen luovutetaan saajalle joulujuhlassa.

Ehdotuksesi (perusteluineen) voit laittaa tulemaan meille alla olevan lomakkeen kautta. Ehdotukset tulee lähettää syyskuun loppuun mennessä.