Naapuriapu -toiminta

Alhojärven kylällä on syksyllä 2022 päätetty perustaa Naapuriapuryhmä. Ryhmän toiminta käynnistyy heti vuoden 2023 alussa. Loppu vuosi 2022 käytetään toiminnan suunnitteluun sekä tiedottamiseen. Naapuriapu -ryhmän puhelinnumero 0403690504 on toiminnassa samoin heti vuoden 2023 alusta alkaen.

Ryhmän numeroon soittamalla kyläläisten on mahdollista saada kertaluontoista apua eri pulmiin ja haasteisiin. Ryhmän vastuuvapaaehtoiseksi ovat lupautuneet Marjo Turunen, Pentti Ruukki sekä Tiina Valtonen ja he vastaavat ryhmän numeroon omalla vuorollaan. Huomioittehan että puhelinnumeroon ei voi soittaa hätätilanteen sattuessa ja meillä ei ole päivystystä 24/7. Mikäli emme pysty vastaamaan puheluusi juuri sillä hetkellä, soitamme takaisin kun pystymme. Vastuuvapaaehtoiset päättävät jokaisen auttamispyynnön kohdalla, soveltuuko pyyntö ryhmän toteutettavaksi vai ei ja jos he päättävät että soveltuu niin auttajaryhmästä valitaan tehtävään parhaiten soveltuva/soveltuvat henkilöt. Auttajaryhmään kuuluu eri ikäisiä kylämme asukkaita. Auttamistehtävät voivat olla hyvinkin erilaisia; aina palovaroittimen patterinvaihdosta sanomalehden lukuun ja asioiden hoitoon kuin myös tietoteknisiin neuvoihin sekä kodin pieniin korjaushommiin tai lasten hoitoapuun. Lisäksi ryhmästä löytyy henkilöitä ketkä tulevat mielellään myös juttelemaan jos kylällämme on yksinäisiä asukkaita. Soittamalla ryhmän numeroon selviää löytyykö ko.pulmaan apu naapuriapuryhmästä vai ei.

Toiminta on luottamuksellista ja perustuu vapaaehtoisuuteen. Kaikki jotka haluatte mukaan toimintaan voitte olla yhteydessä numeroon 040 730 2401/Tiina Valtonen.

Reippaasti mukaan kaikki kylämme Naapuriaputoiminnasta kiinnostuneet! Rakennetaan yhdessä oma kylämme vielä paremmaksi paikaksi meidän kaikkien asua.  ❤️