Naapuriapu -toiminta

Alhojärven kylällä päätettiin syksyllä 2022 perustaa Naapuriapuryhmä. Ryhmän toiminta käynnistettiin heti vuoden 2023 alusta. Alhojärven kyläläisten on mahdollisuus saada ko. ryhmän kautta kertaluonteista, lyhytkestoista apua arjen pulmiin ja askareisiin. Naapuriapu -ryhmän puhelinnumero on 0403690504

Ryhmän vastuuvapaaehtoiseksi ovat lupautuneet Marjo Turunen, Pentti Ruukki sekä Tiina Valtonen ja he vastaavat ryhmän numeroon omalla vuorollaan. Huomioittehan että puhelinnumeroon ei voi soittaa hätätilanteen sattuessa ja meillä ei ole päivystystä 24/7. Mikäli emme pysty vastaamaan puheluusi juuri sillä hetkellä, soitamme takaisin kun pystymme. Vastuuvapaaehtoiset arvioivat jokaisen auttamispyynnön kohdalla, soveltuuko pyyntö ryhmän toteutettavaksi vai ei. Jos pyyntö soveltuu ryhmän toteutettavaksi niin auttajaryhmästä valitaan tehtävään parhaiten soveltuva/soveltuvat henkilöt. Auttajaryhmään kuuluu eri ikäisiä kylämme asukkaita. Auttamistehtävät voivat olla hyvinkin erilaisia; aina palovaroittimen patterinvaihdosta sanomalehden lukuun ja asioiden hoitoon kuin myös tietoteknisiin neuvoihin sekä kodin pieniin korjaushommiin tai lasten hoitoapuun. Lisäksi ryhmästä löytyy henkilöitä ketkä tulevat mielellään myös juttelemaan jos kylällämme on yksinäisiä asukkaita. Soittamalla ryhmän numeroon selviää löytyykö omaan pulmaan apu naapuriapuryhmästä.

Toiminta on luottamuksellista ja perustuu vapaaehtoisuuteen. Kaikki jotka haluatte mukaan toimintaan voitte olla yhteydessä numeroon 040 730 2401/Tiina Valtonen.

Reippaasti mukaan kaikki kylämme Naapuriaputoiminnasta kiinnostuneet! Rakennetaan yhdessä oma kylämme vielä paremmaksi ja turvallisemmaksi paikaksi meidän kaikkien asua.  ❤️