Kyläyhdistyksen toiminta

Kesäinen tervehdys kyläyhdistykseltä!

Toivotaan, että pitkän talvikauden jälkeen saamme hyvän ja suotuisan kesäkauden.

Viimevuonna oltiin monessa mukana, ihan vuoden loppuun saakka. Rallit keräsi suuren porukan talkoolaisia ja yleisöä Alhojärven maisemiin.

Marraskuussa järjestimme Partalan koululla jouluisen ruokailun "kylän eläkeläisille".

Loppuvuonna saimme tiedon, että Alhojärvi on valittu Valtakunnallisesti arvokkaaksi maisema-alueeksi. Ymparisto.fi -sivujen mukaan; ”Suomessa on 186 valtakunnallisesti arvokasta maisema-aluetta (VAMA 2021). Ne ovat maaseutumme edustavimpia kulttuurimaisemia, joiden arvo perustuu monimuotoiseen kulttuurivaikutteiseen luontoon, hoidettuun viljelymaisemaan ja perinteiseen rakennuskantaan. Arvokkaiden maisema-alueiden avulla pyritään sekä turvaamaan edustavien ja elinvoimaisten maaseutumaisemien säilyminen että herättämään kiinnostusta maisemanhoitoa kohtaan.” Päätös astui voimaan maaliskuussa 2022 ja tarkemmin asiasta kerrotaan esimerkiksi ymparisto.fi -sivuilla.

Kylän yhteinen joulujuhla pidettiin kylän kentällä, perinteisin ohjelmanumeroin.

Vuosi 2022 vaihtui Alhon Akin, Mms:n sekä kyläyhdistyksen yhteistyöllä järjestetyn ilotulituksen merkeissä.

Laskiaisena laskettiin mäkeä porukalla Hyppölän pellolla.

Toimintamme jatkuu aktiivisena kevään ja kesän edetessä. Kesällä jatkamme haniksen rannan kunnostusta ja aloitamme rakentamaan kentän viereen laavua/grillikatosta. Heinäkuussa lähdemme yhdessä katsomaan Jämsän kesäteatterin näytöstä; Mooseksen perintö. Kuukauden päästä teatteriretkestä kylällämme pärisee ja pölisee jälleen kun MM rallit ajetaan meidän kylällä 6.8.2022. Tänä vuonna olemme järjestämässä Rapsulan erikoiskoetta yhdessä kylän muiden seurojen kanssa.

Valokuituhankkeellemme myönnettiin tukirahoitus keväällä ja nyt varmistui se että myös Elenia lähtee jakamaan rakentamisen kustannuksia rakentamalla kylällemme säävarmaa sähköverkkoa. Rakentaminen käynnistyy vielä tämän vuoden aikana.

Eläkeläisten jouluruokailu sai niin paljon kiitosta, että se päätettiin järjestää myös tänäkin vuonna.

Paljon touhua ja tekemistä on siis suunnitteilla tällekin vuodelle. Tarkemmin niistä löytyy Tapahtumat -välilehdeltä. Toivotaan että pääsemme tapahtumia sekä retkiä järjestämään suunnitellusti tämän vuoden aikana.

Hyvää kesää kaikille kyläläisille sekä tervetuloa mukaan toimintaan!

Yhdistyksen säännöt